به مناسبت تولد حضرت عیسی مسیح (ع)


عیسی مسیح پیامبری است که روح بزرگش از ملکوت آسمانهاست و قلب مبارکش ازشهود لاله ها، افق بیکران را درمی گیرد و گیرایی کلماتش دلهای مشتاق را تسلیم می کند.
پیامبری که خود «کلمه» است، متکلم و مخاطب است. از وجهی آیه پاک خدا و حصول نور پاک الهی است. درقرآن کریم، آیاتی درباره سرگذشت و چگونگی خلقت، ظهور و رسالت و شخصیت بزرگ حضرت عیسی بن مریم وجود دارد که دارای حقایق مهم و لطافت و دقایق ارزشمند و درس های آموزنده از تاریخ و حیات سراسر پرخیر و برکت و رحمت این رسول خدا و مادر مقدس و پاکدامنش است. قرآن مجید، عنایت خاصی به بیان شرح حال و اوصاف و فضایل ارزشمند حضرت مسیح(ع) دارد و احوال و سرگذشت او را با تکریم و تجلیل بیان می کند. به همین جهت شرح حال او در 13 سوره قرآن و نام مبارکش در33 آیه ذکر و اشاره شده است.

قرآن کریم، مراحل مختلف زندگانی و قصه شیرین و اعجازگونه حضرت عیسی را از آغاز تولد تا آخرین مراحل زندگی بیان می کند که بهترین سند و دقیق ترین و کاملترین منبع شناخت درباره مقام بلند و سرگذشت پاک و باسعادت این پیامبرخداست.
خداوند متعال بشارت آمدن مسیح را درآیه 45 سوره آل عمران، اینگونه مژده می دهد:
«چون فرشتگان، مریم را گفتند: ای مریم تو را به کلمه ای از خویش، که نامش مسیح عیسی پسر مریم است، بشارت و مژده می دهم، او در دنیا و آخرت، آبرومند و دارای وجاهت و صاحب مقام و از مقربان درگاه خدا می باشد.»
این آیه، ابتدای جریان خلقت مسیح را بیان می کند که با بشارت دادن فرشتگان الهی به مریم آغاز و ازطرف خداوند به مریم بشارت می دهند که خداوند بخشنده مهربان فرزندی به او خواهدداد که نامش مسیح عیسی بن مریم است و در دنیا و آخرت، صاحب مقام و مرتبه و شخصیت و دارای حسن ها و کرامتها و از مقربان و نزدیکان درگاه خداوند خواهدبود.
حضرت عیسی از نشانه های رحمت خداست. خداوند دراین مورد می فرماید: ما عظمت آفرینش و ولادت با اعجاز عیسی بن مریم را از، آیات عظیمه و از نشانه های بزرگ و نیز وجود و رسالت او را برای مردم، مایه خیر و رحمت و هدایت قراردادیم.

خداوند متعال دراین آیه کریمه ضمن اینکه به وجودآمدن و ولادت معجزه آسای عیسی بن مریم را یک امرشدنی و یقینی بیان می کند، این خلقت اسرارآمیز و بسیار شگفت انگیز و توأم با عظمت را از نشانه ها و آیات بزرگ الهی و قدرت مطلقه ذات پاک پروردگار عالم درامر شگفتی خلقت جهان هستی و نظام پیچیده آفرینش می داند و آن را جهت پی بردن مردم جهان به قدرت و عظمت لایزال خود ارائه می نماید و نیز وجود مقدس حضرت عیسی بن مریم را بعنوان یک پیامبر، نشانه رحمت و عطوفت و مایه خیر، برکت، کرامت و هدایت جهانیان معرفی می کند.
عیسی بن مریم ازصالحان است و طبق آیات قرآن کریم، صالح بودن از بزرگترین افتخاراتی است که تمام اوصاف و ارزشهای دیگر انسانی و الهی درآن جمع است و عیسی(ع) نزدخدا دارای مقام بلند و رفیع است. و خداوند در قرآن حضرت عیسی را از صالحان و شایستگان و نیکوکاران معرفی کرده است.
حضرت عیسی(ع)، همچون تمامی انبیاء پیشین، مصدق و تصدیق کننده پیامبران قبلی و مبشر و بشارت دهنده ظهور پیامبر بزرگ اسلام بعد از خود به نام احمد، است. یعنی حضرت عیسی(ع) هم با راهی که پیامبران پیشین پیموده اند و هم با راهی که پیامبر بعد از خود، یعنی پیامبر بزرگ اسلام خواهد پیمود، هماهنگ و منطبق است.
او درعین حال زمینه را برای ظهور پیامبر اسلام فراهم نمود و خود از منتظران و بشارت دهندگان طلوع خورشید خاتمیت و بعثت حضرت محمد(ص) در تداوم خط رسالت انبیاء بوده است.
حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) دو پیامبر بزرگ و اولواالعزم، الهی هستند که یکی مبشر و دیگری مکمل دین و آیین او و خاتم همه انبیاء است.
چنین پیوندی میان پیامبران بزرگ خدا، پیوندی الهی و ناگسستنی است و موحدان حقیقی جهان و پیروان واقعی دین کامل، آنهایی هستند که این پیوند مقدس را در می یابند و باور دارند.
پیامبری عیسی دارای ادله و تأییدات الهی
«و به عیسی پسر مریم، برای اثبات نبوتش، معجزات و ادله روشن و حجت ها و نشانه های آشکار دادیم و او را به واسطه روح القدس تأیید و تقویت و توانایی بخشیدیم. (سوره بقره- آیه 87)
ارائه معجزات آشکار و حجت های روشن و محکم، از ویژگی های مهم همه پیامبران الهی است. تا اینکه از سویی، دلیل و سندی برای صدق نبوت و حقانیت رسالتشان باشد و از طرفی وسیله ای برای جلب اعتماد و اعتقاد مردم تا آنان را به راه توحید و خداپرستی و آیین الهی دعوت و هدایت کنند.
حضرت عیسی(ع) همانند سایر انبیاء بزرگ الهی دارای معجزاتی بود که اهم این معجزات و نشانه ها در قرآن کریم، بیان شده است. و لذا می توان گفت: سرمایه اصلی حضرت عیسی(ع) بینات است که از یک سو حقانیت و رسالت او را تبیین و تأیید می کند و از سوی دیگر حقایق مربوط به مبدأ و معاد و دیگر نیازهای بشر را تبیین و تشریح می نماید، یعنی در حقیقت حضرت عیسی بن مریم وسیله و روش و طریق دعوت خود را حکمت می داند که بدین وسیله انسانها را دعوت به توحید و معنویت و اخلاق و تهذیب نفس و اصلاح امور می نمود و با حکمت الهی حقایق و تعالیم آسمانی و شریعت دینی را تبیین می کرده است.
از دیدگاه قرآن کریم، هر پیغمبری از انبیای الهی با مخالفت ها، وکارشکنی های مردم عصر خود، روبرو بوده است و حضرت عیسی(ع) هم از این قاعده مستثنی نبوده است و حضرت عیسی(ع) یکی از پیغمبران بزرگ الهی است که همچون سایر پیامبران اولواالعزم، با صبر و استواری در مقابل ناملایمات و نامردمی ها و توطئه های بنی اسرائیل، مبارزه و مقاومت کرد و چراغ پرنور توحید و هدایت و رحمت را در جهان عصر خود برافروخت و پرچم مکتب توحیدی را برافراشت.
سرانجام با کمک یاران خود، کار ابلاغ وحی و رسالت و تعالیم پیامبری خود و برنامه دعوت را با همه مشکلات و موانعی که وجود داشت به نحو احسن به انجام رساند.
او به عنوان معلم بزرگ توحید و اخلاق و معنویت قهرمانانه بر عقاید شرک آمیز و اوهام علمای یهود حمله برد و افکار و عقاید پوشالی و باطل آنها را ویران و نابود ساخت.

سالروز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) را به تمام مسیحیان و دوستداران آن حضرت در سراسر میهن اسلامی تبریک و تهنیت می گوییم.


نظرات 6 + ارسال نظر
سینا جمعه 5 دی‌ماه سال 1382 ساعت 05:56 ب.ظ

از کار دقیق و کاملی انجام داده اید٬ نهایت تشکر رو دارم.

تولد مسیح بر شما هم مبارک.

گمنام شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:03 ق.ظ http://sogand-ke.blogsky.com

سلام دوست عزیز با ارزوی سلامتی و موفقیت روز افزون شما.....وبلاگ جالبی داری اگر مایل بودی به کلبه حقیر ما هم سر بزن.....اگر افتخار بدید و این کلبه حقیر ما رو روشن کنید و تبادل لینک یا لوگو کنیم از شما ممنون میشم......پاینده باشی.....گمنــــــــام مــــــــــرد

رضا شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:16 ق.ظ http://rezarezareza.blogsky.com

سلام --
وبلاگ با حالی داری --
نسرین جون وبلاگت خیلی دیر آپلود میشه
یه کمی هجمش را کم کن تا مثل وبلاگ من
سه سوت بیاد بالا
به وبلاگ من هم سر بزن --
هر سوالی داشتی از من بپرس --
یادت نره نظر بدی نسرین عزیز --
شاد باشید--
rezarezareza.blogsky.com

اردلان شنبه 6 دی‌ماه سال 1382 ساعت 09:16 ق.ظ http://ardalan235.persianblog.com

سلام به دوست گرامی. من هم به سهم خودم سال نو میلادی و تولد عیسی مسیح را خدمت دوستان تبریک میگم.

بشیر چاهه چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:12 ب.ظ http://www.dvb2007.coo.ir

سلام به دوست خوب:::::::::::::::::::::::::
من هم یک مسیحی هستم ...
دوست دارم که شما در سایت دوعوت کنم در سایت من ثبت نام کنید تا بیشتر باهم دوست شویم

salaamInvitation Epistle :dvb2
You To This www.dvb2007.coo.ir Inscription Name Accelerando Name www.dvb2007.coo.ir About SatelliteAnd Atomism........And Name www.dvb2007.coo.ir Behold Accelerando
Fame:

www.dvb2007.coo.ir

:Email

dvb2_iran@yahoo.com

ForEntryName This ItKeyAccelerando

http://dvb2.yourme.net/profile.forum?mode=register&agreed=true




دعوت نامه سایت :

dvb2
شما در این سایت ثبت نام کنید این سایت درباره ی ماهواره ورسیور است … در این سایت دیدن کنید؟
نام سایت:

http://dvb2007.coo.ir

:Email

dvb2_iran@yahoo.com

برای ثبت نام این کجار کلید کنید:


http://dvb2.yourme.net/profile.forum?mode=register&agreed=true

کلیس پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ق.ظ http://ashiyane.ace.st/

نصب ماهواره و رسیور در تهران
09383202530

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد