به مناسبت دفاع مقدس و به یاد شهدا

درس هایی که شهدا برای امروز به ما دادند

 
«جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد، در مقابل اسلام احساس ذلت کنند.»
بیش از دو دهه پیش نظام سلطه جهانی که از وقوع انقلاب اسلامی در ایران بشدت هراسان گشته بود و تمامی تیرهایش برای شکست این نظام به خطا رفته بود، با پشتیبانی از یکی از نوکران خود، صدام، به جمهوری اسلامی هجوم آورد. او گمان می کرد که ما نیز چون برخی سران مرتجع منطقه، کشورمان را به ساعتی به اجنبی می دهیم، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و ما، پنجاه و دو کشور مستکبر را هشت سال پشت مرزهایمان نگه داشتیم. جوانانی بی ادعا پشت سر امامشان و با دستان خالی، براستی آنها چه چیزی را می خواستند اثبات کنند که مانند برخی از آقایان به پستوها نخزیدند؟ و چگونه پس از سالها و قرن ها ایرانی توانست از جنگی بیرون آید بدون اینکه ذره ای از خاک خود را به اجنبی بدهد.
به نظر نگارنده، چند پیام در این میان برجسته می نماید؛
اول ولایت مداری که ولایت نگاهبان اسلام حقیقی است و اگر امروز، برخی از مسیر اسلام صحیح و خط امام(ره) دور افتادند، بخاطر عدم تبعیت از ولایت است. اگر امروز کشور ما محکم و استوار به ابرقدرتها نه می گوید، بخاطر ولایت است که اماممان فرمود: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»
دوم اصول گرایی که اصول گرایی جدای از دینداری است. چه بسا دینداران و انقلابیونی که در فرسایش زمان، رنگ عوض کردند و به اصولشان پشت پا زدند چرا که لازمه اصولگرایی از خودگذشتگی است و همرنگ جماعت نشدن. شهید کریمی در این زمینه فرمود: «قرار نیست ما بمانیم و ارزشها محو شود، قرار است ما برویم و ارزشها بمانند.» شهداء رفتند تا اسلام زنده بماند.
سوم توجه به استقلال و عزت ایران اسلامی؛ همان گوهری که موجب شد تا امروز جوانان سرافراز ما علی رغم تحریم ها، به دانش هسته ای و دهها فناوری دیگر دست یابند. عزتمداری در بینش شهدا آنچنان عمیق بود که شهید عباس دوران برای حفظ این عزت، آن حماسه عظیم را آفرید.
پیام خون سرخ شهدا به مسئولان جلوگیری از اسراف بیت المال، قطع ید غارتگران بیت المال، رسیدگی به وضعیت محرومان و رفع فقر و نابرابری و دوری جستن از چرب و شیرین دنیاست.
امروز و در این برهه حساس تکلیف چیست؟ آیا باید به مانند بعضی برای آمریکاییها فرش قرمز پهن کنیم تا با ثروت و ناموس و شرف ما نیز همان کنند که با عراقی ها و افغان ها کردند؟ هرگز؛ «که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.»
در اینجا شاید ذکر این نکته (نقل به مضمون) از حضرت امام خالی از لطف نباشد که وقتی به ایشان گفتند ناوهای آمریکا در ساحل کشورمان پرسه می زنند، با قاطعیت دستور دفع تجاوز صادر فرمودند و در مقابل تعجب اطرافیان فرمودند: آمریکا شبیه سگ است اگر به او حمله کنید فرار می کند وگرنه او به شما حمله می کند. این موضع قاطعانه را مقایسه کنید، با برخورد بعضی از مسئولان با این درنده و دمش که حالا دامن گیر ما شده اند.
با توجه به این مسائل در شرایط کنونی هر صدایی و هر بهانه ای که ندای تفرقه آمیز سردهد، مطمئنا خائن است وگرنه امروز کم اطلاع ترین توده های جامعه نیز می دانند که خطر، نظام اسلامی ما را تهدید می کند. وحدت ملی حول محور ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی، تلاش برای رفع تبعیض و فقر و پرکردن شکاف های بوجودآمده بین دولت و ملت از طریق قطع ید دزدان بیت المال و تنبیه مسئولان ثروت اندوز، قطعا موجب کم شدن تهدید آمریکا می گردد. و نکته آخر اینکه همگان باید بدانند که تاریخ عادلترین قضات است.

چون روی زشت، زشت نماید در آینه
مرد حکیم خرده نگیرد بر آینه
نقش تو در زمانه بماند چنان که هست
تاریخ حکم آینه دارد هر آینه

بازی با اعداد

1x8+1=9

12x8+2=98

123x8+3=987

1234x8+4=9876

12345x8+5=98765

123456x8+6=987654

1234567x8+7=9876543

12345678x 8+8=98765432

123456789x8+9=987654321
جالبه نه؟؟؟

زیستن

«خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظاتی
که برای زیستن است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگیش
سوگوار نباشم خدایا تو چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را
خود خواهم آموخت.»
 
    دکتر شریعتی