به مناسبت دفاع مقدس و به یاد شهدا

درس هایی که شهدا برای امروز به ما دادند

 
«جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد، در مقابل اسلام احساس ذلت کنند.»
بیش از دو دهه پیش نظام سلطه جهانی که از وقوع انقلاب اسلامی در ایران بشدت هراسان گشته بود و تمامی تیرهایش برای شکست این نظام به خطا رفته بود، با پشتیبانی از یکی از نوکران خود، صدام، به جمهوری اسلامی هجوم آورد. او گمان می کرد که ما نیز چون برخی سران مرتجع منطقه، کشورمان را به ساعتی به اجنبی می دهیم، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و ما، پنجاه و دو کشور مستکبر را هشت سال پشت مرزهایمان نگه داشتیم. جوانانی بی ادعا پشت سر امامشان و با دستان خالی، براستی آنها چه چیزی را می خواستند اثبات کنند که مانند برخی از آقایان به پستوها نخزیدند؟ و چگونه پس از سالها و قرن ها ایرانی توانست از جنگی بیرون آید بدون اینکه ذره ای از خاک خود را به اجنبی بدهد.
به نظر نگارنده، چند پیام در این میان برجسته می نماید؛
اول ولایت مداری که ولایت نگاهبان اسلام حقیقی است و اگر امروز، برخی از مسیر اسلام صحیح و خط امام(ره) دور افتادند، بخاطر عدم تبعیت از ولایت است. اگر امروز کشور ما محکم و استوار به ابرقدرتها نه می گوید، بخاطر ولایت است که اماممان فرمود: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»
دوم اصول گرایی که اصول گرایی جدای از دینداری است. چه بسا دینداران و انقلابیونی که در فرسایش زمان، رنگ عوض کردند و به اصولشان پشت پا زدند چرا که لازمه اصولگرایی از خودگذشتگی است و همرنگ جماعت نشدن. شهید کریمی در این زمینه فرمود: «قرار نیست ما بمانیم و ارزشها محو شود، قرار است ما برویم و ارزشها بمانند.» شهداء رفتند تا اسلام زنده بماند.
سوم توجه به استقلال و عزت ایران اسلامی؛ همان گوهری که موجب شد تا امروز جوانان سرافراز ما علی رغم تحریم ها، به دانش هسته ای و دهها فناوری دیگر دست یابند. عزتمداری در بینش شهدا آنچنان عمیق بود که شهید عباس دوران برای حفظ این عزت، آن حماسه عظیم را آفرید.
پیام خون سرخ شهدا به مسئولان جلوگیری از اسراف بیت المال، قطع ید غارتگران بیت المال، رسیدگی به وضعیت محرومان و رفع فقر و نابرابری و دوری جستن از چرب و شیرین دنیاست.
امروز و در این برهه حساس تکلیف چیست؟ آیا باید به مانند بعضی برای آمریکاییها فرش قرمز پهن کنیم تا با ثروت و ناموس و شرف ما نیز همان کنند که با عراقی ها و افغان ها کردند؟ هرگز؛ «که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.»
در اینجا شاید ذکر این نکته (نقل به مضمون) از حضرت امام خالی از لطف نباشد که وقتی به ایشان گفتند ناوهای آمریکا در ساحل کشورمان پرسه می زنند، با قاطعیت دستور دفع تجاوز صادر فرمودند و در مقابل تعجب اطرافیان فرمودند: آمریکا شبیه سگ است اگر به او حمله کنید فرار می کند وگرنه او به شما حمله می کند. این موضع قاطعانه را مقایسه کنید، با برخورد بعضی از مسئولان با این درنده و دمش که حالا دامن گیر ما شده اند.
با توجه به این مسائل در شرایط کنونی هر صدایی و هر بهانه ای که ندای تفرقه آمیز سردهد، مطمئنا خائن است وگرنه امروز کم اطلاع ترین توده های جامعه نیز می دانند که خطر، نظام اسلامی ما را تهدید می کند. وحدت ملی حول محور ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی، تلاش برای رفع تبعیض و فقر و پرکردن شکاف های بوجودآمده بین دولت و ملت از طریق قطع ید دزدان بیت المال و تنبیه مسئولان ثروت اندوز، قطعا موجب کم شدن تهدید آمریکا می گردد. و نکته آخر اینکه همگان باید بدانند که تاریخ عادلترین قضات است.

چون روی زشت، زشت نماید در آینه
مرد حکیم خرده نگیرد بر آینه
نقش تو در زمانه بماند چنان که هست
تاریخ حکم آینه دارد هر آینه

نظرات 9 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 02:16 ب.ظ

با سلام
مطلب زیبائی نوشته ای
هر چند همه نوشته ات را قبول ندارم
اما معتقدم یاد ونام شهدا باید زنده بماند
موفق باشید

صادق دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 04:35 ب.ظ http://sadeghkhan.blogsky.com/

سلام . امیدوارم که جسارتم رو بخشیده باشی

عرفان دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 07:00 ب.ظ http://gipsykings.blogspot.com

سلام
ببینید خانوم من بد جوری گیر افتادم از شما میخوام کمکم کنید .به هر کسی میگم مسخرم میکنه .من میخوام من اولین باره که وبلاگ مینویسم میخوام «تعداد بازدید کننده ها» رو تو وبلاگم راه اندازی کنم اما نمیشه کمکم کنید اگر خواستید رمز وبلاگ رو به شما میدم

دوست عزیز به وبلاگت سر زدم جائی برای جواب نبود مجبور شدم اینجا جواب بدم
برای اینکه کنتور داشته باشید باید به سایت http://stats.netsups.com برید و عضو شوید
آن سایت هم به شما کد کنتوری خواهد داد که در قسمت ویرایش قالب کپی خواهی کرد درست می شود یا
کد زیر را که از همانجا گرفته ام در ویرایش قالب قرار دهید موفق باشید
کده اینه
script type=text/javascript
document.write("iframe name=nspcounter src='http://stats.netsups.com/counter.asp?id=87122716&cnum=005fa&ref=" + document.referrer + "' align=center frameborder=0 scrolling=no width=128 height=35 marginheight=0 marginwidth=0/iframe")
/script

زولبیا دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 09:19 ب.ظ http://zolbia.persianblog.com

سلام به شما دوست عزیز و خوب...چه وبلاگ باحالی داری ...خوشحال شدم به وبلاگت سر زدم .خوب به همین صورت ادامه بدی عالیه قلم خوبی داری راستی یه یر به ما بزن یه وبلاگ در پیتی داریم.خوب نظرت راجع به تبادل لینک ولوگو چیه .خوب به ما بگو باشه مرسی....بابای

[ بدون نام ] دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 10:18 ب.ظ http://w3.blogsky.com

سلام تقاضای لینک دارم امکانش هست..؟ لطفا بهم بگید

[ بدون نام ] دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 11:21 ب.ظ http://w3.blogsky.com

سلام تشکر که به من جواب دادید من به شما لینک دادم ....اگر شما هم لطف کنید و به من لینک بدید ممنون میشم اگر هم ندادید که باز هم خیلی ممنون که جواب منو دادید...موید باشید

علی رضا دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 11:39 ب.ظ http://nasrin161.blogsky.com

سلام خاله
امید وارم همیشه واقع بین و روشنفکر باشید
موفق باشید

همایون سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 09:24 ق.ظ http://homitrade.persianblog.com

سلام براتون ارزوی روزهای خوبی رو ارزو می کنم!!

یه آدم گمنام چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:58 ب.ظ http://farda-dire.blogfa

سلام وبلاگ بسیار خوبی دارین موفق باشین به آینده امیدوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد