بد نمی شه اگه این جوری بشه


بخت با بنده اگر یار بشه بد نمی شه
طبق دلخواه، همه کار بشه بد نمی شه
پسرم رفته به دانشکده معماری
بعد ده سال اگه معمار بشه بد نمی شه
این حقوقی که سر برج به این بنده میدن
پول یکدس کت و شلوار بشه بد نمی شه
قسمت ما عوض گوشت کذایی یک چند
راسته شیشک پروار بشه بد نمی شه
آن مجرد که به ریش من و تو می خندد
داده عقل از کف و زن دار بشه بد نمی شه
همه جا راز مرا با همه کس می گوید
گر زنم محرم اسرار بشه بد نمی شه
روزگاری ست من گشنه گرفتم روزه
گر شبی آید و افطار بشه بد نمی شه
وعده هایی که به این بنده و سرکار میدن
نان برای من و سرکار بشه بد نمی شه
تا بمانند ز هر دود و دم این خلق به دور
محو از این جامعه سیگار بشه بد نمی شه
دوش می گفت یکی از شعرای الکی
شعر من قاطی اشعار بشه بد نمی شه
کاسب بد عنق بد قلق بداخلاق
نادم از آن همه رفتار بشه بد نمی شه
این همه «تخلیه چاه» که می چسبانند
پاک اگر از در و دیوار بشه بد نمی شه
جنس ارزان که از آن هیچ اثر نیست دگر
ناگهان وارد بازار بشه بد نمی شه
کارمندی که ندارد به بساطش یک آه
صاحب ثروت سرشار بشه بد نمی شه
بخت این بنده شرمنده که لالا کرده
خواب دل کرده و بیدار بشه بد نمی شه
آنکه از بی خبری بر سر او رفته کلاه
زیرک و عاقل و هشیار بشه بد نمی شه
آنکه آزار و گرفتاری مردم خواهد
خود او نیز گرفتار بشه بد نمی شه
آن همه جنس که از محتکران آمده جمع
خارج از داخل انبار بشه بد نمی شه
بهر عبرت اگر آن خائن بی دین وطن
توی میدان به سر دار بشه بد نمی شه
کنج زندان که بسی رنج و عذاب است در آن
قسمت مرد تبهکار بشه بد نمی شه
«میلاد»
نظرات 3 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:52 ب.ظ http://mohsen01.persianblog.com

سلام ... با این حال که چیز زیادی نفهمیدم ٬ اما جالب بود .. !!!

مثاله بی سر ۲ دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:53 ب.ظ http://sh2tg800.blogsky.com

وبلاگ خوبی داری . . موفق باشی . .

ایرج دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:15 ب.ظ http://www.iraj.blogsky

نسرین عزیز سلام

بسیار زیبا بود شعرت و من چون خودم طبع شعر دارم لذت بردم به عنوان برشی عاطفی به دل نشست باز هم ادامه بده از سایت تو لذت می برم اما در باره اینکه گفته بودی پیچ در پیچه منظور شما را حالی نشدم انتقاد سازنده است اگر بگی پیچش کجاست ان را بر خواهم داشت تا باب طبع بشه از اینکه به من سر زدی سپاست گویم ایرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد