بوی محرم



بوی محرم در هوای شهر پیچیده .
بوی محرم یعنی روح حسین و روح حسین یعنی بیعت ناگسستنی ما با اسلام , با محمد امین و با خون های جاری در صحرای کربلا .....
بوی محرم همان بوی آشناییست که بی عدالتی ها و نا مردمی ها در سفر زمان ذره ای از عظمتش کم نکرد و دل ها را با آن طراوت بخشید و ایمان را در سینه ها زنده نگاه داشت .
محرم یعنی ایستادگی .
محرم یعنی پایداری.
و محرم یعنی محبت .
آری این ماه عزیز, در طول تاریخ , دل‌های بی شماری را با اسلام آشتی داد وبه راستی که دین جز محبت نیست .
و کربلا مادر همه ی محبت هاست ....
کربلا سرزمین قیام هفتاد و دو انسان است . انسان هایی که به گواهی تاریخ مهربان ترین و با گذشت ترین های خلقت بوده اند . انسانیت داشتند و در برابر آرمانشان از زندگی – این وسوسه ی همیشگی بشر – و خانواده گذشتند .
انسان هایی که تن به اسارت ندادند و با خون خود روان خویش را آزاد کردند :
نبیند مرا زنده با بند کس که روشن روانم بر این است و بس
که آزادگی بزرگترین آرمان بشریست .

عاشورا , قیام عاشورا , نهضت عاشورا , تصویر زنده‌ایست از مبارزه برای خلافت و نه سلطنت !
برای خلافتی که از جنس پادشاهی نیست . خلافتی از جنس حکومت محمد امین, که به حق شایسته ی برادری انسان ها بود و از جنس خلافت امیر المومنین (ع).

می گریم . در محرم می گریم . در عاشورا می گریم . در شام غریبان می گریم ......
نه برای شهیدانی که رستگار شدند که برای بی عدالتی, که همچنان جاریست .
برای محبت های فراموش شده ای که در یک ماه , در یک شب و بر سر یک علم خلاصه شده اند .
برای خودمان می گریم .

نظرات 5 + ارسال نظر
امید عرب شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.tur2.com

سلام دوست من در حال وبگردی بودم که با وبلاگ شما آشنا شدم . تبریک میگم وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت میکنم.

سعید شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:50 ب.ظ http://yohahahaha.blogsky.com

سلام.
من چند وقت پیش تو وبلاگم یه سوال مطرح کردم(۳ تا پست قبل از آخرین پست)ممنون می‌شم که به اون جواب بدید.راستی خیلی خوشحال می‌شم که نظرتون رو راجع به آخرین نوشته‌ام بدونم.(ببخشید طولانیه)

عمو جان دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:43 ب.ظ

جانم فدای حسین

المیرا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:24 ب.ظ http://www.asemoun-hasty.blogsky

محرم خرمت خون است و خنجر
نمایان می کند خنجر به حنجر
پیشم بیا

پژمان دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:32 ب.ظ http://barobachiran.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری
به من هم ۱ سری بزن
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد