طلوع خورشید شب افروز , بر بام تاریک جهان مبارک



او را رها کنید و به حال خود واگذارید , رونق بازار او چندان نخواهد پائید , پسران او از دنیا رفتند و با مرگش , آفتاب آئین او نیز به افول خواهد گرائید... »
این سخن « عاص بن وائل » است که در بین دوستان و یاران مشرکش بر زبان می راند و در آن , رسول اکرم (ص ) مورد سرزنش و شماتت قرار می داد , مرگ فرزند دلبند رسول خدا(ص ) به نام « عبدالله » خیلی وجود آن حضرت را آزرده بود که معاندان کوردل با نیش زهرآگین زبان , وجود مقدس ایشان را بیشتر می آزردند.
خدایا با این خلق بی فرهنگ چه باید کرد پیامبر چنان برای اصلاح آنان خود را به رنج و مشقت می انداخت که خداوند می فرماید : « لعلک باخع نفسک الا یکونو مومنین » (1 )

« ای رسول ما , تو چنان در فکر هدایت خلقی , که می خواهی جان عزیزت را در این راه فدا کنی و آنان آنقدر ناسپاس می باشند که در انتظار مرگ و نابودی تو نشسته اند » .
اما خدای جهان آفرین هرگز غبار غم و اندوه را بر سیمای تابناک رسولش روانداشت و ملک مقرب خویش « روح الامین » را بر او فرستاد و با نسیم وحی و نزول سوره مبارکه « انا اعطیناک الکوثر » , باغ وجود پیامبر را نوازش داد.
خدا گر زحکمت ببندد دری
زرحمت گشاید در دیگری
آری اگر ما پسرانت را از تو ستاندیم , « کوثر » به تو عنایت کردیم , « خیر کثیر » یعنی فاطمه (س ) به تو دادیم که نسل تو را تا قیام قیامت امتداد بخشد و زمین را از فرزندان تو مشحون سازد.
ما دامان پرمهر و بابرکت صدیقه طاهره (س ) را مهد پرورش ذریه تو قرار دادیم و انقطاع نسل را به نام مشرکان شماتت گر ثبت کردیم . براستی که وعده خدا چه نیکو تحقق یافت و سوره کوثر چه زیبا ترجمه شد. امروز از نسل « عاص بن وائل » برروی زمین هیچ آثاری نیست اما نام فاطمه زهرا(س ) چون در بر تارک جهان بشریت می درخشد و فرزندان پیغمبر بزرگ اسلام در گستره هستی سرافراز و عزیز افتخار می آفرینند امروز در ایران , زادروز زهرا(س ) زاد روز زن است و زادروز زن , زمان ظهور انسان متعالی و معراجی است .
آری زن ایرانی , زادروز فاطمه را زادروز خویش برگزید تا روزگارش را برپایه همان روز و همان یک زن باز یابد.
زن مسلمان , از روزی که خود را در وجود زهرا(س ) یافت , رمز و راز , درد و درمان , شور و شعور , زیبایی و کرامت , نجابت و عبادت , شکوفایی و پویایی , ماندگاری و پایایی خویش را نیز دریافت .
فاطمه (س ) الگویی است که نه فقط زنان , بلکه جهان بشریت یکجا به شخصیت آن می بالند و افتخار می کنند.
او عصمت الکبری و لیله القدر خدای سبحان است که با گم کردن قبرش , زمین و زمان را برای همیشه تاریخ زیر سئوال برد به تعبیر امام  حضرت زهرا(س ) یک زن روحانی , تمام نتیجه انسانیت , جلوه خاص خدا , نمونه تربیت نبوی , افتخار عالم , زنی برتر از همه مردان , زیربنای تمام فضیلتهای انسانی , جلوه گاه عصمت الهی , تحقق ارزشهای والای خلیفه الله در جهان , معجزه تاریخ و خلاصه خاندان وحی و خورشیدی بر بلندای اسلام است .
طلوع این خورشید شب افروز , بر بام تاریک جهان , بر فرشیان مبارک و بر عرشیان خجسته باد.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:19 ق.ظ http://ice-hell.blogsky.com

این ها حکایت بودم یا ج:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوشکل بودن!

من شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:49 ب.ظ http://sarv.blogsky.com

سلام موفق باشی خدا حفظت کنه

مسعود یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:33 ب.ظ http://www.mimic.blogsky.com

سلام عزیز
سر نمی زنی

سهیل پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:32 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام خوبی خاله نسرین من مدتیه که بهت لینک دادم اگه دوست داشتی لینک منم بذار راستی یه داستان واقعی توی سایت نوشتم اگه دوست داشتی بیا پیشمون بخونش ..ممنون..قربانت ..ممنون..سهیل

[ بدون نام ] سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 10:22 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد