نگاهی به 44 سال جنایت در زندگی صدام

دستگیری

جنایتکار بغداد را

 به ملت ایران مخصوصا

 خانواده شهدا  جانبازان و رزمندگان

تبریک می گویم

  

28  آوریل سال 1937 در یک خانواده فقیر و تقریبا آواره در روستاى العوجه از توابع شهر تکریت عراق کودکی به دنیا آمد که وى را صدام نامیدند. بسیارى صدام را روى دیگر هیتلر مستبد آلمانی می‌دانند، چون او در ماه آوریل و البته با 47 سال فاصله در خانواده‌اى کشاورز به دنیا آمد و هر دو فرزندان پدرانی بودند که در گمرک اشتغال داشتند. صدام حسین در دوران نوجوانی ،پدرش «حسین المجید» را از دست داد و زندگی را در نزد دایی خود «خیرالله طلفاح» در بغداد ادامه داد. وى پس از آن با دختردایی خود «ساجده» ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند، دو پسر به نام‌هاى عدى و قصی و سه دختر رغد، رنا و حلا شد. می‌توان گفت زندگی سیاسی صدام با شلیک اول گلوله وى آغاز شد، هیچ فردى در خانواده او هرگز فکر نمی‌کرد که روزى وى به قدرت دست یابد، تا این که سال 1959 با شلیک گلوله به «عبدالکریم قاسم» ـ رهبر وقت عراق ـ به شهرت رسید. وى پس از این ترور نافرجام، از عراق فرار و در دو کشور مصر و لبنان روزگار سپرى کرد و در آنجا تحصیلات خود را ادامه داد. صدام حسین در سال 1963 پس از روى کار آمدن حزب بعث در عراق، به این کشور بازگشت، اما پس از چند ماه با یک کودتا این حزب سرنگون و وى روانه زندان شد.


صدام از آن پس نیز هیچگاه نتوانست عطش قدرت خود را سیراب کند و در این راه مردم عراق و مردم کشورهاى همجوار را بارها و بارها آزرد. حزب بعث در سال 1968 بار دیگر با یک کودتا روى کار آمد و صدام پست معاون رییس شوراى فرماندهی انقلاب و پس از آن ریاست این شورا را به دست گرفت . صدام در سال 1979 پس از کناره‌گیرى نمایشی «احمد حسن البکر» از منصب ریاست جمهورى عراق، به جاى وى نشست و بلافاصله پس از کسب قدرت، شمار زیادى از مخالفانش را در حزب بعث از طریق اعدام و یا زندانی کردن، از سر راه برداشت تا خود تنها حاکم و تصمیم گیرنده مطلق در عراق باشد. اینکه بسیارى از کارشناسان معتقدند صدام و هیتلر دو روى یک سکه‌اند، شاید به همین دلیل باشد، چرا که هیتلر نیز روشی مشابه داشت. آنان در دو مقطع مختلف تاریخ بشرى نقاط سیاهی را خلق کردند که از نظر ظلم و ستم و استبداد هر یک مشخصات منحصر به فرد و مشابهی داشتند. هیتلر به استبداد معروف بود و صدام به دیکتاتورى؛ که هر یک داراى اصل ونسب در دو منطقه اروپا و آسیا بودند و فرزندان هر دو نیز شاهد نابودیشان شدند.


آن دو هرکدام نگرش‌ها و آرزوهایی براى ایجاد یک دولت مقتدر و قدرتمند وآماده کردن یک ارتش بزرگ و تهیه زرادخانه‌هاى بزرگ اسلحه هاى مرگبار زیر پرچم یک حزب داشتند. آدولف هیتلر خواستار یکپارچه‌سازى و اتحاد نسل آریا بود تا این نسل سرور و فرمانده نسلها و قومیت‌هاى مختلف باشد و ملت اروپا را به زانو درآورد و صدام نیز مرادف او و با همان نگرش ها فعالیت می‌کرد. امروز پس از 24 سال دیکتاتورى و ظلم و ستم و کشتار مردم رنجدیده عراق و همچنین تضییع حقوق کشورهاى همجوار و حمله ناجوانمردانه به آنان بار دیگرچون کودکی، آواره بیابان‌ها شد تا مجالی دیگر براى فقط زنده ماندن داشته باشد، غافل از این که تاریخ نشان داده دیکتاتورها پایدار نمی‌مانند. امروز اعلام شد که نیروهاى آمریکایی با همکارى عراقی ها صدام را در زیر زمین خانه‌اى در حالی که فرصت کافی براى خودکشی داشته، بدون هیچ مقاومتی دستگیر کرده‌اند.صدام قرار است در ملاء عام محاکمه شود.

نظرات 14 + ارسال نظر
امیرعباس دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:46 ق.ظ http://perhellialover.blogsky.com

داستان همه آدما قشنگه...حتی جنایتکارا...

حوسین آقا دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:13 ق.ظ http://hossi2003.persianblog.com/

در راستای برنامه های هفته پژوهش, روز پنجشنبه 27 آذر در موزه فرش میزگردی با عنوان فنآوری اطلاعات و فرهنگ بمنظور بررسی تعامل فرهنگ و فنآوری اطلاعات با حضور صاحبنظران و دست اندرکاران این دو عرصه برگزار میشه. مطمئنم حضور چشمگیر برو بچه های وبلاگی در این نشست کمک شایانی به ارتقای جایگاه پدیده وبلاگ در کشور میکنه. جزئیات برنامه رو میتونین در وبلاگ من ببینین.

دنیای موسیقی دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:24 ق.ظ http://worldmusic.blogsky.com

سلام...به ما هم سر بزن

محسن دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.mohsen66.persianblog.com

شعرهات بیسار زیبا بو...به من هم سری بزن

م ی ث م دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 12:53 ب.ظ http://mrblue.persianblog.com

دین من چه دینیه یعنی چی؟؟؟؟؟؟ متوجه نشدم.

محمد دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 03:31 ب.ظ http://maktabzaynab.blogsky.com

سلام و خسته نبا شید تبریک میگم به همه مسلمین جهان برای دستگری مستکبر جهان صدام حسین
و استفاده کردم ازمتن بسیار خوب شما یا علی

پرژک دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.parjak.blogsky.com

خیاط تو کوزه افتاد

سینا دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.delsinario.blogspot.com

موفق باشید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:13 ق.ظ

http://enginnerblog.web1000.com/Template%20Page/Index.htm

کفتر چاهی سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:21 ق.ظ http://kaftar.blogsky.com

آره عزیز..این بود آخرو عاقبت دیکتاتور خاورمیانه...به من هم سر بزن...بای

هادی سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:43 ق.ظ http://bayan.blogsky.com

سلام ...خسته نباشی. بیشتر مطالبت رو خوندم. جالب بودند. موفق باشی. به من هم سر بزن و نظرت رو بنویس.متشکرم.

حمزه سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 09:34 ق.ظ http://khoshe.persianblog.com

سلام.من هم دستگیریه این دیکتاتور پیر را اول به خوانواده شهدا و جانبازان عزیز و سایر مرم کشور مون تبریک میگم.وبعد به شما.

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 08:57 ب.ظ

با سلام
و با تشکر از حضور سبزتان
مطلب جالبی نوشته اید
موفق باشيد

مهران سه‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1382 ساعت 12:06 ب.ظ http://bobogoal.blogsky.com

متن شما را درباره دستگیری صدام با کمی تاخیر خواندم .از اینکه دستگیری صدام را به خانواده های شهدا و خیره تبریک گفته بودی هم خوشحال شدم و هم متشکرم اما دستگیری صدام بیش از آنکه آن ها را خوشحال کرده باشد آن ها را یاد جنگ و از دست دادن عزیزانشان انداخت وآن ها را دوباره متاثر و غمناک کرد . چیزی که می تواند این خانواده ها را خوشحال کند آن ارزش و احترامی است که از آن ها دریغ می شود چرا که به آن ها به این دید که آن ها غیر خودی هستند دیده می شود . از متن های شما کمال لذت را بردم .یک سری هم به وبلاگ من بزن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد